Telia uppmuntrar till otrohet och sprider antivit propaganda

telia-antivit-propaganda-och-otrohet-010

Till Telia!

Hur i helskotta tänker ni på Telia när ni i er nya reklamfilm “Män på internet” uppmuntrar till otrohet och sprider vad som inte är annat än antivit propaganda?

Har du en tråkig man så är det bara att gå ut på “marknaden” och leta reda på en annan.

Är detta alltså inställningar som Telia vill sprida idag?

Hemmet i reklamfilmen såg fint ut och mannen var beläst, med största sannolikhet var den svenske mannen i reklamfilmen en bra familjeförsörjare, men det som ni på Telia väljer att fokusera på är att han är tråkig.

Det är uppenbart att Telia anser att det viktiga idag för en kvinna är att männen hon väljer är spännande.

Hellre än att ha en man som är tråkig så ska kvinnorna enligt Telia ge sig ut på kontaktsajter och börja träffa spännande män, trots att män som väljer att använda sig av kontaktsajter med största sannolikhet är mer benägna att vara otrogna och inte går att lita på lika mycket som andra män.

Är detta alltså vad Telia vill sprida idag?

Dessutom valde ni såklart det som är så populärt idag bland företag som ska signalera hur PK de är att visa en svart man på den sista bilden som kvinnan tittar på i filmklippet, för att liksom riktigt trycka in budskapet att svensk män är tråkiga medan svarta män är spännande.

Att det bara råkade vara en svensk man som ni på Telia valde att framställa som tråkig och en svart man som bläddrandet slutade med som spännande är såklart ingen slump.

stod-donera-swish-013

Ja, det fanns även två vita män på de tre bilderna som kvinnan i er reklam bläddrade igenom, men de första två bilderna tog ni med bara för att det annars skulle vara allt för uppenbart och göra allt för många tittare upprörda.

Det som är tydligt är vilken bild ni valde att avsluta med, eftersom det sista man ser är det som sjunker in bättre i det undermedvetna hos tittarna.

Är detta vad Telia vill uppmuntra idag?

Ja, jag tänker i alla fall från och med nu välja bort Telia och jag ska anstränga mig för att berätta för fler om de destruktiva budskap som ni på Telia sprider.

————————-

Här är filmklippet i fråga och det är svagt att ni har valt att koppla bort kommentarsfunktionen i era filmklipp!

https://youtu.be/byZzSk7D6rs

3 tankar kring ”Telia uppmuntrar till otrohet och sprider antivit propaganda

  1. Marcus

    …och självklart är denna antivita reklam framtagen av en PR-byrå vid namn Forsman & Bodenfors, vars ledamöter har namn som för tankarna mot ett land där folk med s.k näsa för affärer brukar uppehålla sig…

    Svara
  2. Linus

    Jag har själv skrivit till Telia och de hävdar att man kan “tolka” filmen olika…

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *